Engineering 'towing pins' en 'chain stoppers'.

Werkschepen welke zich bezighouden met het slepen van pontons, schepen, olie platforms, of met het zogenaamde anker handelen, maken gebruik van enorme sleepkabels of kettigen.

Om de enorme kabels of kettingen te geleiden of te blokkeren zijn zogenaamde 'towing pins' en 'chain stoppers' in het achterdek geplaatst. Gevolg is dat door het blokkeren of geleiden enorme krachten moeten worden opgevangen.

De benodigde constructie bestaat uit een stalen behuizing en verschillende soorten stalen pennen welke op en neer kunnen bewegen. Deze hydraulisch bedienbare pennen kunnen respectievelijk de sleepkabel of ketting geleiden of blokkeren. Naast de pennen welke gemonteerd worden, zijn onderdeks nog zeer veel onderdelen nodig om het systeem werkend en waterdicht te krijgen, zoals hydraulische cilinders, diverse soorten lagers, geharde onderdelen, seals, o-ringen, etc..

In opdracht van een constructiebedrijf heeft Yngine voor diverse systemen de sterkte berekeningen en de detail engineering uitgevoerd. Omdat de behuizing volledig in het de scheepsconstructie wordt ingelast, wordt ook het huis volgens de ontwerpcode van het desbetreffende schip ontworpen. De berekeningen en tekeningen worden door keuringsinstantie Bureau Veritas of Lloyds beoordeeld.

... terug.
YNGINE - Harnedyk 19 - 9038TM - Ingelum
Copyrights by YNGINE
Site laatst bijgewerkt : Januari 2018